20 Temmuz 2014 Pazar

PORTOFINO - CAMOGLI - LEVANTO - SESTRI LEVANTE

Her ne kadar Bayan Pek Yer ile Cinque Terre'yi gezmek için yola koyulmuş isek de, İtalyan Riviera'sının görmeye değer şirin kasabaları da rotamızın içinde yer aldı.
Adına şarkılar yapılmış Portofino'yu tabi ki görmeden olmazdı, biz de ilk sıraya onu koyduk. Cenova'ya indiğimiz gibi ilk iş Brignole İstasyon'undan Santa Margherita Ligure trenine atladık. Tren yolu ile bu şarkılara konu kasabaya ulaşım olmadığından öncelikle Santa Margherita Ligure'ye gitmemiz gerekti. Vardığımızda istasyondan şehir merkezine 5 dakikalık  yokuş aşağı bir yürüyüş ile ulaştık. Deniz kıyısındaki otobüs durağından Portofino bileti almanız mümkün. Otobüs saatine kadar ufak bir yürüyüş yapma imkanımız oldu. İsterseniz Santa Margherita Ligure'nin merkezdeki plajında da serinleyebilirsiniz.

15-20 dakikalık bir yolculuğun sonunda Portofino'ya ulaştık. İtiraf etmek gerekir ki son derece büyüleyici bir yer olan Portofino'da insanın gerçeklik algısı yıkılıyor, Portofino resmen bir film seti gibi. Bu büyüleyici yeri daha iyi görmek için ise en uygun yer kalesi Castello Brown'a tırmanmak. Ufak da olsa içinde bir müzeyi barındıran kaleden manzara müthiş. Bu arada eklemek gerekir ki, her ne kadar Portofino'da denize girme imkanı bulunmuyor ise de; yol üzerinde yer alan Hotel Paraggi'nin plajı son derece davetkar görünüyor.

CAMOGLI

Santa Margherita Ligure'den 5 dakikalık bir tren yolculuğu ile balıkçı kasabası Camogli'ye varıyoruz. Kasabanın bir yarısı balıkçı hüviyetini korurken diğer yarısında yer alan Golfo Paradiso'da (Cennet Koyu) sayfiye hayatı yaşanmakta.

Ancak balıkçı kasabası dediysek bu sadece görünümden ibaret değil, Camogli'de her sene yapılan balık festivali Sagra Del Pesce'de büyük tavalarda balıklar kızartılmakta. Başından sonsuzmuş hissi uyandıran dik merdivenlerinden inerek sahiline ulaşıyoruz. Sahillde çarşısını ve tatlı bir kitapçıyı gezip Camogli'yi geride bırakıyoruz. Biz denizine girmedik ancak oldukça büyük bir plajı da var, önerilir.

LEVANTO

Cinque Terre'yi yalayıp yuttuktan sonra geri kalan yakın köyleri keşfe devam ediyoruz. İlk durağımız Monterosso al Mare'nin komşusu Levanto. İstasyondan 20 dakikalık sevimsiz bir yürüyüşün ardından denize ulaşıyoruz. Levanto tam bir Bayramoğlu-Erdek. Her yer yazlıkçı ve emekli amca teyze dolu. Buranın en önemli özelliği upuzun plajı olması. Cinque Terre'nin birbirinden orjinal köylerinin yanında Levanto malesef pek bir sönük kalmakta, uğramazsanız bir şey kaybetmezsiniz. Bu nedenle de biz de daha fazla vakit kaybetmeden Sestri Levante'ye geçiyoruz.

Ben yine de Levanto'da vakit geçircem diyenlere: http://www.cinqueterreonline.com/levanto.htm

SESTRI LEVANTE

Sestri Levante belki de Portofino ile Cinque Terre arasında görüp göreceğimiz en sevimli kasaba. Bir buruna kurulu olan Sestri Levante'nin her iki tarafında çok güzel iki plaj bulunmakta. Baia del Silenzio ile Baia della Favole denize girmek için ideal. Özellikle Baia del Silenzio'nun arkasındaki Sestri Levante dokusu görülmeye değer. Ancak şehrin bir diğer görülmesi gereken yeri canlı mı canlı çarşısı ve çarşının ana damarını oluşturan XXV Aprile Caddesi. Son derece hoş bina ve mağazalardan oluşan bu cadde de siesta zamanı dışında mutlaka görülmeli.

Sestri Levante hakkında: http://www.sestri-levante.net/en

Cenova ve Cinque Terre arasında bizim göremediğimiz ancak tavsiye edilen iki kasaba daha bulunmakta. Bir tanesi Portofino'da pahalı bir konaklama geçirmek istemeyenler için ideal olan Rapallo. Diğeri de kemerli sokakları ile cezbedici görülen Chiavari  iyi bir alternatif olabilir.